Poslovna izvrsnost, Vol. 2 No. 2, 2008.
Izvorni znanstveni članak
ZNANJE O POSLOVNOM OKRUŽENJU KAO TEMELJ ZA UNAPRJEĐENJE KVALITETE DONOŠENJA STRATEŠKIH ODLUKA U TRGOVAČKIM PODUZEĆIMA
Blaženka Knežević
orcid.org/0000-0003-1509-3126
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Nikola Knego
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Uspješnost implementacije poslovne strategije ovisi o nizu različitih čimbenika, a osobito o čimbenicima iz okoline poduzeća. Način na koji poduzeća stječu znanja o svom okruženju, ali i način na koji se stečena znanja primjenjuju u svakodnevnom poslovanju, određuju konkurentsku sposobnost u svim gospodarskim sektorima. U ovom radu razmotrit će se specifičnosti stjecanja i primjene znanja o okolini u sektoru distributivne trgovine. U prvom dijelu rada bit će opisane vrste znanja iz okruženja te njihov utjecaj na stratešku usmjerenost trgovačkih poduzeća. U drugom dijelu rada bit će prezentirani rezultati empirijskog istraživanja provedenog na uzorku trgovačkih poduzeća u Hrvatskoj. Rezultati ukazuju da se odnos poduzeća spram stjecanja znanja o okolini i uporabe stečenih znanja razlikuje ovisno o grani distributivne trgovine u kojoj poduzeće posluje, te ovisno o prisutnosti trgovačkih poduzeća na popisu najvećih stvaratelja vrijednosti u Hrvatskoj.
Ključne riječi
distributivna trgovina; strateško upravljanje; okruženje; makrookruženje; mikrookruženje; znanje; PEST analiza
Hrčak ID:
38547
URI
Datum izdavanja:
30.12.2008.
Posjeta: 4.690 *