Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

PROCES PRIJELAZA IZ SUSTAVA OBRAZOVANJA NA TRŽIŠTE RADA: MAKROEKONOMSKI PRISTUP

Alka Obadić orcid id orcid.org/0000-0002-8915-8853 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Martin Broz


Puni tekst: engleski pdf 1.244 Kb

str. 45-60

preuzimanja: 934

citiraj


Sažetak

Proces prijelaza iz sustava obrazovanja na tržište rada pojavljuje se u različitim zemljama u različitom vremenskom trenutku ovisno o karakteristikama tržišta rada i stupnju obrazovanja. Čisti mikroekonomski pristup tranziciji mladih odmah bi potvrdio važnost kontekstualnih faktora na makro nivou. Pojedinačna očekivanja i postupci uvijek su pod utjecajem određenih makroekonomskih prilika koje su uglavnom određene dostupnošću poslova u određenim zanimanjima, industrijama ili regijama za mlade ljude s posebnim kvalifikacijama i vještinama.
U ovom radu istražuje se proces prijelaza iz sustava obrazovanja na tržište rada na makroekonomskoj razini u zemljama EU i OECD. Postavljaju se dva temeljna istraživačka pitanja: prvo, da li postoje razlike u procesu prijelaza iz sustava obrazovanja na tržište rada prema stupnju obrazovanja, rasi i spolu i drugo, da li stupanj obrazovanja utječe na razdoblje trajanja nezaposlenosti i zaposlenosti?
Uzimajući u obzir dva temeljna pitanja istraživanja postavljena u ovom radu, rezultati ukazuju kako se proces prijelaza iz sustava obrazovanja na tržište rada razlikuje u skupini odabranih zemalja obzirom na stupanj obrazovanja, rasu i spol. U sedam od deset europskih zemalja, prosječno razdoblje traženja prvog zaposlenja na puno radno vrijeme nakon završenog fakulteta trajalo je samo 3 do 6 mjeseci. Gotovo 5% takvih bilo je većinu vremena nezaposleno. Analiza pokazuje kako Španjolska, Italija i Francuska kontinuirano ostvaruju lošije rezultate uzimajući u obzir dužinu procesa prijelaza iz sustava obrazovanja na tržište rada.

Ključne riječi

process tranzcije, obrazovanje, mladi radnici, perspektiva zapošljavanja

Hrčak ID:

38549

URI

https://hrcak.srce.hr/38549

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.036 *