Izvorni znanstveni članak
ODREDNICE USPJEŠNOSTI OSNOVNIH ŠKOLA U REPUBLICI HRVATSKOJ: REZULTATI EMPIRIJSKE PROVJERE
Josip BURUŠIĆ
orcid.org/0000-0002-0933-2189
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Toni BABAROVIĆ
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Marija ŠAKIĆ
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati mogućnost objašnjenja uspješnosti
osnovnih škola na temelju niza obilježja te utvrditi najbolje
odrednice njihove uspješnosti. U istraživanju su sudjelovale 844
redovne osnovne škole u Hrvatskoj. Ispitano je ukupno 94 428
učenika četvrtog i osmog razreda. Učenici četvrtog razreda rješavali
su objektivne ispite znanja iz hrvatskoga jezika, matematike,
prirode i društva, integracije nastavnih sadržaja i prvoga stranog
jezika u redovnoj nastavi, a učenici osmog razreda ispite iz
biologije, fizike, kemije, geografije, povijesti, integracije nastavnih
sadržaja iz prirodoslovlja i društveno-prirodoslovne skupine
predmeta te hrvatskoga jezika i prvoga stranog jezika u redovnoj
nastavi. Provedene su hijerarhijske regresijske analize, u kojima
su kriteriji bili prosječno postignuće škola u razrednoj i
predmetnoj nastavi, a prediktori različite skupine obilježja škola
(veličina škole, statusna obilježja, obilježja rukovođenja, obilježja
i uvjeti programa i nastave te pokazatelji školske klime). Rezultati
pokazuju kako se uspješnost škola na završetku razredne i
predmetne nastave može objasniti promatranim obilježjima, što
posebno vrijedi za razrednu nastavu. Većina obilježja koja se
odnose na pojedina statusna obilježja škole, programa i nastave
pridonose objašnjenju uspješnosti, pri čemu najveću prediktivnu
snagu imaju obilježja povezana s temeljnim administrativno-statusnim
odrednicama rada škole.
Ključne riječi
uspješnost škola; vanjsko vrednovanje; osnovna škola
Hrčak ID:
42589
URI
Datum izdavanja:
30.10.2009.
Posjeta: 4.589 *