Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

USPOREĐIVANJE BIHEVIORISTIČKOG I KONSTRUKTIVISTIČKOG UČENJA I PODUČAVANJA

Majda Pšunder ; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Branka Ribič Hederih ; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 262 Kb

str. 34-38

preuzimanja: 22.594

citiraj


Sažetak

Razlika između biheviorističkog i konstruktivističkog pristupa učenju i podučavanju proizlazi iz različitog poimanja znanja. U Sloveniji trenutno prevladava bihevioristički pristup učenju i podučavanju, jer ga učitelji najbolje poznaju, a bio je prisutan i u cijelom obrazovnom sustavu. Oni učitelji koji drugačije vrednuju znanje, uvode promijenjen pristup učenju i podučavanju koji proizlazi iz konstruktivističke paradigme. Oba pristupa se suočavaju s nekoliko dilema koje su više prisutne među učiteljima u praksi, nego kod predlagatelja promjena koji ne rade neposredno u praksi. Posljedice uvođenja promjena uključuju različita tumačenja vrednovanja, provjeravanja i ocjenjivanja. S didaktičnog pogleda uloga povratne informacije se mijenja. Njeno težište se prenosi s ocjenjivanja na provjeravanje. Za učenika nije bitna uloga povratne informacije već njeno značenje.

Ključne riječi

učenje i podučavanje; konstruktivizam; biheviorizam; povratna veza; dilema

Hrčak ID:

53040

URI

https://hrcak.srce.hr/53040

Datum izdavanja:

29.3.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 25.311 *