Informatologia, Vol. 43 No. 1, 2010.
Prethodno priopćenje
USPOREĐIVANJE BIHEVIORISTIČKOG I KONSTRUKTIVISTIČKOG UČENJA I PODUČAVANJA
Majda Pšunder
; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Branka Ribič Hederih
; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Sažetak
Razlika između biheviorističkog i konstruktivističkog pristupa učenju i podučavanju proizlazi iz različitog poimanja znanja. U Sloveniji trenutno prevladava bihevioristički pristup učenju i podučavanju, jer ga učitelji najbolje poznaju, a bio je prisutan i u cijelom obrazovnom sustavu. Oni učitelji koji drugačije vrednuju znanje, uvode promijenjen pristup učenju i podučavanju koji proizlazi iz konstruktivističke paradigme. Oba pristupa se suočavaju s nekoliko dilema koje su više prisutne među učiteljima u praksi, nego kod predlagatelja promjena koji ne rade neposredno u praksi. Posljedice uvođenja promjena uključuju različita tumačenja vrednovanja, provjeravanja i ocjenjivanja. S didaktičnog pogleda uloga povratne informacije se mijenja. Njeno težište se prenosi s ocjenjivanja na provjeravanje. Za učenika nije bitna uloga povratne informacije već njeno značenje.
Ključne riječi
učenje i podučavanje; konstruktivizam; biheviorizam; povratna veza; dilema
Hrčak ID:
53040
URI
Datum izdavanja:
29.3.2010.
Posjeta: 25.311 *