Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Dijete s malignim oboljenjem i klinička procjena utjecaja komplementarnih suportivno-terapijskih programa

Jasna Kudek Mirošević ; Osnovna škola Dragutina Tadijanovića, Hrvatska udruga za psihosocijalnu onkologiju, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 919 Kb

str. 33-40

preuzimanja: 723

citiraj


Sažetak

U okviru populacije osoba s motoričkim poremećajima i/ili kroničnim bolestima jedno od brojnih problemskih područja su i tumori dječje dobi. U ovom istraživanju definiran je uzorak od 11 pacijenta (8 dječaka i 3 djevojčice), kronološke dobi od 6 do 15 godina, hospitaliziranih na Odjelu za onkologiju i hematologiju Klinike za dječje bolesti u Zagrebu. U okviru protokola za kliničko istraživanje primijenjeni su terapijsko disanje, vježbe opuštanja i glazbeni podražaji u funkciji poticanja pažnje i psihoemocionalne responzivnosti u pacijenta. Također je korišten TEMAS (Tell-Me-A-Story/Pričaj mi priču) multikulturalni test tematske apercepcije i oblik terapijskog pristupa. Program PROM (Nikolić, 1997) korišten je u analizi kvalitativnih i kvantitativnih promjena za kontrolirane varijable tijekom tretmana, a metodom Jöreskog, Karl G. (1966) testirane su razlike između matrica korelacija u dvije točke procjene za područja kognitivnih funkcija, funkcija osobnosti i afektivnih funkcija. Prikazani rezultati istraživanja proizašli su iz znanstvenog projekta „Komplementarne suportivne terapije i razvoj životnih potencijala“ podržanog od Ministarstva znanosti Republike Hrvatske.
Na osnovu rezultata istraživanja uz primjenu TEMAS modela kao komplementarnog dijagnostičkog i suportivno terapijskog pristupa, posebice su konstatirane promjene u verbalnoj fluentnosti kao i u oslobađanju spontanosti i kreativnosti u djeteta. Također je istaknuta potreba daljnjih istraživanja u ovom području.

Ključne riječi

maligna oboljenja, dijete, kreativnost, kvaliteta življenja, palijativna skrb, rehabilitacija

Hrčak ID:

57071

URI

https://hrcak.srce.hr/57071

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.763 *