Skip to the main content

Review article

Internacionalizacija poslovanja malih i srednjih poduzeća

Zoran Paunović orcid id orcid.org/0000-0003-0880-5666
Darko Prebežac orcid id orcid.org/0000-0003-4856-4668 ; Faculty of Economics & Business, University of Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 264 Kb

page 57-76

downloads: 4.118

cite


Abstract

Razvijene zemlje, koje su površinom i brojem stanovnika slične Hrvatskoj, upućuju na važnost prepoznavanja sektora malih i srednjih poduzeća kao nositelja izvoznih aktivnosti i ključnog čimbenika podizanja konkurentnosti cjelokupnog gospodarstva. U ovom istraživačkom radu autori razrađuju koncept internacionalizacije poslovanja malih i srednjih poduzeća. Prikazuju se prednosti i nedostaci internacionalizacije poslovanja za poduzeća i državu, analiziraju najčešći modeli na osnovi kojih se proces provodi u praksi te pojašnjava utjecaj donositelja odluka na proces internacionalizacije malih i srednjih poduzeća. Studija slučaja malog izvoznog poduzeća iz Hrvatske pokazuje kako se odvijao proces internacionalizacije poslovanja na tržištu SAD-a i pruža korisne informacije poduzećima koja razmišljaju o izlasku na nova tržišta.

Keywords

mala i srednja poduzeća; internacionalizacija poslovanja; modeli internacionalizacije poduzeća; čimbenici internacionalizacije; marketinška koncepcija internacionalizacije

Hrčak ID:

62112

URI

https://hrcak.srce.hr/62112

Publication date:

28.6.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 8.134 *