Skip to the main content

Original scientific paper

Dis/funkcionalnost pred/govora: granice i mogućnosti

Marija Selak orcid id orcid.org/0000-0002-1842-2688 ; University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 343 Kb

page 61-68

downloads: 787

cite


Abstract

Kako bi se odnos umjetničkog djela i njegove interpretacije još jednom doveo u pitanje, u ovom će se radu kroz analizu predgovora (kao sastavnog dijela svakog kataloga izložbe) pokušati preispitati granice i mogućnosti predgovora. Imajući na umu da razlika između živog i umjetnog, kojom se nekada nastojao razgraničiti i život od umjetnosti, danas više nije tako jasna, u pogledu granica predgovora sagledat će se biopolitičko razumijevanje predgovora i dokumentacijski tip predgovora kao primjer stvaranja života iz umjetnosti. Mogućnosti predgovora bit će prikazane kroz umjetničko razumijevanje predgovora i poetski tip predgovora gdje dolazi do stvaranja umjetnosti iz života. U navedenoj analizi otvorit će se pitanje što se događa s onim trećim, posjetiteljem kao receptorom izložbe, koji je, zapravo, u doživljaju umjetničkog djela trebao biti onaj prvi. Je li on zbog postojanja predgovora uskraćen za neposredni doživljaj samog djela ili mu predgovor služi kao sredstvo, možda bolje reći kanal, da bi taj doživljaj mogao zaživjeti?

Keywords

predgovor; umjetničko djelo; biopolitika; Boris Groys; Martin Heidegger

Hrčak ID:

101684

URI

https://hrcak.srce.hr/101684

Publication date:

17.4.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.725 *