Skip to the main content

Preliminary communication

AGENCIJSKA TEORIJA I KONCESIJSKI ODNOS U LUKAMA OTVORENIM ZA JAVNI PROMET U FUNKCIJI OSNAŽIVANJA PODUZETNIČKIH INICIJATIVA

Borna Debelić ; Faculty of Maritime Studies Rijeka


Full text: croatian pdf 2.090 Kb

page 225-246

downloads: 447

cite

Full text: english pdf 2.090 Kb

page 225-246

downloads: 568

cite


Abstract

U radu je provedena analiza mogućnosti i doprinosa implementacije agencijske teorije u domeni koncesijskog odnosa na lučkom području luka otvorenih za javni promet u funkciji osnaživanja poduzetničkih inicijativa. Nakon razrade teorijskih postavki i empirijskih reperkusija agencijske teorije te potom provedene analize funkcionalnih specifičnosti koncesijskog odnosa lučke uprave i koncesionara/poduzetnika na lučkom području, provedena je analiza mogućnosti implementacije postavki agencijske teorije u koncesijski odnos na lučkom području i razrada odgovarajućeg modela agencijskog odnosa. Na bazi modela detektirane su i elaborirane mogućnosti za unaprjeđenje koncesijskog odnosa na lučkom području, uzimajući u obzir primjenjivost ugovora orijentiranog na ponašanje u odnosu spram ugovora orijentiranog na ishod, a sve u funkciji osnaživanja poduzetničkih inicijativa za realizaciju poduzetničkih ideja i projekata na lučkom području − pomorskom dobru.

Keywords

poduzetništvo; pomorsko dobro; koncesija; agencijska teorija; principal-agent problem; luke; lučko područje

Hrčak ID:

104201

URI

https://hrcak.srce.hr/104201

Publication date:

17.6.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.947 *