Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

AGENCIJSKA TEORIJA I KONCESIJSKI ODNOS U LUKAMA OTVORENIM ZA JAVNI PROMET U FUNKCIJI OSNAŽIVANJA PODUZETNIČKIH INICIJATIVA

Borna Debelić ; Pomorski fakultet u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 2.090 Kb

str. 225-246

preuzimanja: 529

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 2.090 Kb

str. 225-246

preuzimanja: 646

citiraj


Sažetak

U radu je provedena analiza mogućnosti i doprinosa implementacije agencijske teorije u domeni koncesijskog odnosa na lučkom području luka otvorenih za javni promet u funkciji osnaživanja poduzetničkih inicijativa. Nakon razrade teorijskih postavki i empirijskih reperkusija agencijske teorije te potom provedene analize funkcionalnih specifičnosti koncesijskog odnosa lučke uprave i koncesionara/poduzetnika na lučkom području, provedena je analiza mogućnosti implementacije postavki agencijske teorije u koncesijski odnos na lučkom području i razrada odgovarajućeg modela agencijskog odnosa. Na bazi modela detektirane su i elaborirane mogućnosti za unaprjeđenje koncesijskog odnosa na lučkom području, uzimajući u obzir primjenjivost ugovora orijentiranog na ponašanje u odnosu spram ugovora orijentiranog na ishod, a sve u funkciji osnaživanja poduzetničkih inicijativa za realizaciju poduzetničkih ideja i projekata na lučkom području − pomorskom dobru.

Ključne riječi

poduzetništvo; pomorsko dobro; koncesija; agencijska teorija; principal-agent problem; luke; lučko područje

Hrčak ID:

104201

URI

https://hrcak.srce.hr/104201

Datum izdavanja:

17.6.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.517 *