Skip to the main content

Review article

Vrhovčev i Haulikov Maksimir

Andrej Žmegač


Full text: croatian pdf 206 Kb

page 169-176

downloads: 1.377

cite


Abstract

U tekstu je analizirana Vrhovčeva koncepcija perivoja (1787.), s polazištem u podacima koje iznosi Haulik u svom albumu Park Jurjavés (1853.). Sudeći prema tim navodima, perivoj je u tlocrtnom smislu imao francuska barokna obilježja, no autor ukazuje i na vrlo prisutnu romantičnu komponentu izraženu u smještaju središta zvjezdaste kompozicije na povišen i nepravilno oblikovan teren te u planiranom smještaju neke građevine u to središte. Smatra se da je stanovit odraz Vrhovčeve radijalne kompozicije bilo moguće odčitati i u Haulikovo doba (karte iz 1846. i 1853. godine), i to u "lepezastom" rasporedu sjeverno od vidikovca. Jedina tri poznata i donekle sačuvana elementa Vrhovčeva perivoja (središte zvjezdaste kompozicije, prilazna aleja, ulaz) interpretirana su s obzirom na kasniju transformaciju, odnosno s obzirom na djelomično nove uloge koje su im pripale u Haulikovoj koncepciji perivoja.

Keywords

francuski barokni perivoj; Maksimir; pejsažni perivoj; Zagreb

Hrčak ID:

11051

URI

https://hrcak.srce.hr/11051

Publication date:

12.11.2003.

Article data in other languages: english

Visits: 2.625 *