Original scientific paper
https://doi.org/10.5673/sip.51.3.4
Povezanost aktivnih strategija rada u pojedinačnom i blok-satu s usvojenošću nastavnog sadržaja biologije
Irena Labak
orcid.org/0000-0001-9394-5131
; Department of Biology, University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek, Croatia
Enrih Merdić
; Department of Biology, University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek, Croatia
Marija Heffer
; Department of Medical Biology, University of Osijek School of Medicine, Croatia
Ines Radanović
; Department of Biology, Faculty of Science, University of Zagreb, Croatia
Abstract
S ciljem ispitivanja razlika u uspješnosti učenja učenika koji nastavu biologije
provode radeći kroz aktivne strategije u blok-satu (dvosatu) ili pojedinačnim satovima
(dva sata tjedno) tijekom 2007. i 2008. godine provedeno je istraživanje na uzorku
od 108 učenika sedmih razreda osnovne škole. Istraživanje se sastojalo od provedbe
nastavnog sata na odabranu nastavnu temu po usklađenoj pripremi uz inicijalnu i
završnu pismenu provjeru znanja zatvorenog tipa. Provjeravana je usvojenost nastavnih
tema „Praživotinje“, „Alge“ i „Gljive“ na dvjema kognitivnim razinama: reprodukcijsko
znanje kao najniža razina te konceptualno razumijevanje i primjena znanja kao viša
razina znanja. Utvrđeno je da su učenici blok-sata aktivne nastave imali bolji prosječni
uspjeh u inicijalnoj i završnoj provjeri znanja u odnosu na učenike pojedinačne
nastave. Učenici blok-sata aktivne nastave ostvarili su bolju riješenost prve i druge
kognitivne razine u objema provjerama znanja u odnosu na učenike pojedinačnog
sata aktivne nastave. Kod obiju skupina učenika uočena je bolja ostvarenost prve
kognitivne razine u odnosu na drugu u završnoj provjeri znanja.
Keywords
blok-sat; pojedinačan sat; strategije aktivnog rada; kognitivne razine
Hrčak ID:
115069
URI
Publication date:
3.2.2014.
Visits: 2.690 *