Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.15255/KUI.2015.019

Kemija u nastavi
Pouke flogistonske teorije

N. Raos ; Institute for Medical Research and Occupational Health Ksaverska c. 2 10 000 Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 182 Kb

page 287-290

downloads: 713

cite


Abstract

Povijesno gledano, postoje tri tumačenja gorenja: otpuštanje flogistona od tvari koja gori (flogistonska teorija), spajanje s kisikom (Lavoisierova teorija) i prijenos elektrona s tvari koja se oksidira na tvar koja se reducira (teorija redoks procesa). Između tih teorija mogu se povući usporedbe, pa se flogiston može razumjeti ili kao elektron ili kao slobodna (Gibbsova) energija. Razgovor o primjerenosti takvih usporedbi može biti dobra školska vježba, kako za bolje razumijevanje redoks procesa tako i za shvaćanje naravi znanstvenih teorija.

Keywords

Teorije gorenja; povijest kemije; kemijsko obrazovanje; flogiston; redoks procesi

Hrčak ID:

138928

URI

https://hrcak.srce.hr/138928

Publication date:

12.5.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 1.718 *