Skip to the main content

Professional paper

Istraživanje kvalitete govora srednjoškolskih učenika

Jasminka Brala-Mudrovčić orcid id orcid.org/0000-0003-0411-6468 ; Department of Teacher Education Studies, University of Zadar, Gospić, Croatia
Anela Nikčević Milković ; Department of Teacher Education Studies, University of Zadar, Gospić, Croatia
Linda Grubišić Belina ; Education and Teacher Training Agency, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 406 Kb

page 325-340

downloads: 649

cite


Abstract

Cilj je ovoga istraživanja bio u prirodnoj situaciji razrednoga okruženja ispitati kvalitetu govora srednjoškolskih učenika nakon primjene socijalnoga oblika rada u skupini i metode istraživačkoga razgovora. Kvaliteta govora, odnosno usmeno izražavanje učenika snimano je audiosnimkom nakon primjene dvaju oblika rada. Audiosnimke su potom preslušane kako bi se izmjerile sljedeće varijable: 1) dužina izgovorene rečenice (duža – kraća); 2) struktura rečenice (čvršća i razvidnija – slabo organizirana); 3) izrečena misao usmenim izražavanjem (cjelovita – necjelovita s nepotrebnim gomilanjem riječi); 4) rečenična intonacija (raspoznatljiva – neadekvatna); 5) gramatičke veze među riječima (točne i čvrste – netočne i labave). Rezultati istraživanja pokazuju da: 1) dužina izgovorene rečenice nije veća, odnosno nakon istraživanja učenici se usmeno izražavaju kraćim rečenicama; 2) struktura rečenica je čvršća i razvidnija; 3) izrečena misao je cjelovitija bez nepotrebnog gomilanja riječi; 4) rečenična intonacija je raspoznatljivija (učenici osvještavaju da se rečenicom prenosi potpuna obavijest); 5) gramatičke veze među riječima su čvršće. Zaključuje se da se kvaliteta govora učenika poboljšala nakon primjene socijalnoga oblika rada u skupini i metode istraživačkoga razgovora u razredima

Keywords

istraživanje u prirodnim uvjetima; kvaliteta govora učenika; socijalni oblik rada u skupini; istraživački razgovor

Hrčak ID:

148995

URI

https://hrcak.srce.hr/148995

Publication date:

2.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 1.825 *