Skip to the main content

Original scientific paper

Predodžbe studenata prirodoslovno-matematičkih fakulteta o ionskoj vezi

Roko Vladušić ; Faculty of Science, University of Split, Split, Croatia
Mia Ožić


Full text: croatian pdf 361 Kb

page 171-188

downloads: 1.002

cite


Abstract

Kemijske se veze, kao imaginarni koncepti, mogu objašnjavati na različitim razinama složenosti. Prateći slijed od pojednostavljenih modela s nižih razina obrazovanja, preko znanstveno utemeljenih koncepata koji se uvode u srednjoškolskom obrazovanju pa sve do složenih kvantno-mehaničkih teorija s preddiplomske i diplomske razine, znanje o kemijskim vezama se kontinuirano restrukturira i nadograđuje. U takvom sustavu apstraktnih koncepata, ograničenih pravila i raznovrsnih modela, raznolikost stečenih (alternativnih) predodžbi uvriježena je pojava. Vođeni spoznajom o dihotomnom pogledu učenika i studenata na kemijske veze (Taber, 2002), odlučili smo steći dublje spoznaje o razumijevanju ionske veze. Istražili smo izgrađenost elektrostatskog (znanstvenog) i molekularnog (alternativnog) koncepta ionskog vezivanja u populaciji studenata preddiplomskih i diplomskih studija prirodoslovnomatematičkih fakulteta u RH. Posebnu smo pažnju posvetili potonjem. Podatke smo prikupili dijagnostičkim instrumentom s 20 tvrdnji (Taber, 2012). Kod dijela studenata su identificirane alternativne ideje o ionskim vezama. Iako su oni s diplomskih studija uspješniji, razlike u odnosu na studente s preddiplomske razine nisu značajne.

Keywords

alternativni koncepti; ionske veze; kemijske veze; PMF

Hrčak ID:

160163

URI

https://hrcak.srce.hr/160163

Publication date:

11.5.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.169 *