Izvorni znanstveni članak
Predodžbe studenata prirodoslovno-matematičkih fakulteta o ionskoj vezi
Roko Vladušić
; Prirodoslovno - matematički fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Mia Ožić
Sažetak
Kemijske se veze, kao imaginarni koncepti, mogu objašnjavati na različitim razinama složenosti. Prateći slijed od pojednostavljenih modela s nižih razina obrazovanja, preko znanstveno utemeljenih koncepata koji se uvode u srednjoškolskom obrazovanju pa sve do složenih kvantno-mehaničkih teorija s preddiplomske i diplomske razine, znanje o kemijskim vezama se kontinuirano restrukturira i nadograđuje. U takvom sustavu apstraktnih koncepata, ograničenih pravila i raznovrsnih modela, raznolikost stečenih (alternativnih) predodžbi uvriježena je pojava. Vođeni spoznajom o dihotomnom pogledu učenika i studenata na kemijske veze (Taber, 2002), odlučili smo steći dublje spoznaje o razumijevanju ionske veze. Istražili smo izgrađenost elektrostatskog (znanstvenog) i molekularnog (alternativnog) koncepta ionskog vezivanja u populaciji studenata preddiplomskih i diplomskih studija prirodoslovnomatematičkih fakulteta u RH. Posebnu smo pažnju posvetili potonjem. Podatke smo prikupili dijagnostičkim instrumentom s 20 tvrdnji (Taber, 2012). Kod dijela studenata su identificirane alternativne ideje o ionskim vezama. Iako su oni s diplomskih studija uspješniji, razlike u odnosu na studente s preddiplomske razine nisu značajne.
Ključne riječi
alternativni koncepti; ionske veze; kemijske veze; PMF
Hrčak ID:
160163
URI
Datum izdavanja:
11.5.2016.
Posjeta: 2.169 *