Preliminary communication
Promišljanje učitelja o izazovima i barijerama inkluzije učenika s poteškoćama u razvoju
Jelena Kranjčec Mlinarić
; Centar za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar, Zagreb, Croatia
Anamarija Žic Ralić
orcid.org/0000-0002-3357-4612
; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Natalija Lisak
; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Ovim istraživanjem želio se dobiti uvid u promišljanja učitelja o inkluziji djece s poteškoćama, profesionalnim izazovima te barijerama koje na tom području opažaju i na koje nailaze. U istraživanju je sudjelovalo trideset devet učitelja razredne i predmetne nastave s područja Varaždinske županije. Intervju je korišten kao metoda prikupljanja podataka. Intervjui su se snimali, a materijali su se potom transkribirali te je provedena kvalitativna analiza podataka. Učitelji iskazuju načelnu potporu procesu inkluzije, ali uočljivo je da se različito nose s profesionalnim izazovima. Inkluziju uglavnom smatraju pozitivnom i dobrom za učenike s poteškoćama i za njihove vršnjake tipičnog razvoja. Ipak, vidljivo je da na njihovo mišljenje utječe i vrsta poteškoće učenika te razredi s velikim brojem učenika što za posljedicu ima nemogućnost posvećivanja učenicima s poteškoćama u njihovu radu. Kao najznačajnije barijere izdvajaju učitelje odnosno njihovu (ne)spremnost za rad s učenicima s poteškoćama, (ne)motiviranost te needuciranost, različite vrste poteškoća učenika, premali broj stručnih suradnika, premali broj asistenata u nastavi, fizičke prepreke te uvjete u nastavnom radu. Prepoznavanjem prepreka koje postoje u radu učitelja, prihvaćajući njihovu perspektivu, daju se jasne smjernice za osiguranje kvalitetne potpore učiteljima u radu, kao i cjelokupnog procesa edukacijskog uključivanja učenika s poteškoćama.
Keywords
barijere; djeca s poteškoćama; inkluzija; učitelji
Hrčak ID:
160178
URI
Publication date:
11.5.2016.
Visits: 7.315 *