Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21861/HGG.2016.78.01.04

Teorijske postavke prometne marginaliziranosti

Slaven Gašparović orcid id orcid.org/0000-0001-9158-6905 ; University of Zagreb, Faculty of Science, Department of Geography, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 478 Kb

page 73-95

downloads: 498

cite

Full text: english pdf 478 Kb

page 73-95

downloads: 477

cite


Abstract

Rad se bavi problematikom prometne marginaliziranosti s ciljem opsežnijeg prikaza teorijskih postavki prometne marginaliziranosti kao doprinosa boljem razumijevanju navedene problematike i budućim istraživanjima u okviru prometne geografije i prometnog planiranja. Prometna marginaliziranost označuje pojavu koja može zahvatiti i ljude i prostore, a javlja se ako su mobilnost i dostupnost otežane, ograničene ili onemogućene. Na temelju ekstenzivnog prikupljanja i proučavanja relevantne znanstvene i stručne literature u prvom se dijelu rada predstavljaju definicije prometne marginaliziranosti, nakon toga se prikazuju razni aspekti utjecaja prometne marginaliziranosti na prostor i društvo, dok se na kraju rada opisuju posljedice prometne marginaliziranosti. Prometna marginaliziranost može dovesti i do socijalne isključenosti te bi zbog toga morala postati sastavni dio socijalne politike i prometnog planiranja.

Keywords

prometna marginaliziranost; socijalna isključenost; mobilnost; dostupnost; prometna geografija

Hrčak ID:

160210

URI

https://hrcak.srce.hr/160210

Publication date:

21.6.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.293 *