Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21861/HGG.2016.78.01.04

Teorijske postavke prometne marginaliziranosti

Slaven Gašparović orcid id orcid.org/0000-0001-9158-6905 ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 478 Kb

str. 73-95

preuzimanja: 490

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 478 Kb

str. 73-95

preuzimanja: 466

citiraj


Sažetak

Rad se bavi problematikom prometne marginaliziranosti s ciljem opsežnijeg prikaza teorijskih postavki prometne marginaliziranosti kao doprinosa boljem razumijevanju navedene problematike i budućim istraživanjima u okviru prometne geografije i prometnog planiranja. Prometna marginaliziranost označuje pojavu koja može zahvatiti i ljude i prostore, a javlja se ako su mobilnost i dostupnost otežane, ograničene ili onemogućene. Na temelju ekstenzivnog prikupljanja i proučavanja relevantne znanstvene i stručne literature u prvom se dijelu rada predstavljaju definicije prometne marginaliziranosti, nakon toga se prikazuju razni aspekti utjecaja prometne marginaliziranosti na prostor i društvo, dok se na kraju rada opisuju posljedice prometne marginaliziranosti. Prometna marginaliziranost može dovesti i do socijalne isključenosti te bi zbog toga morala postati sastavni dio socijalne politike i prometnog planiranja.

Ključne riječi

prometna marginaliziranost; socijalna isključenost; mobilnost; dostupnost; prometna geografija

Hrčak ID:

160210

URI

https://hrcak.srce.hr/160210

Datum izdavanja:

21.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.241 *