Skip to the main content

Preliminary communication

UTJECAJ SLUŠANJA GLAZBE I GLAZBENIH AKTIVNOSTI NA SMANJENJE PESIMIZMA UČENIKA VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE

Nikola Ivek ; Katolička osnovna škola Svete Uršule, Varaždin, Hrvatska


Full text: croatian pdf 40.548 Kb

page 185-199

downloads: 640

cite


Abstract

Otkrićem Mozart efekta početkom devedesetih godina dvadesetog stoljeća istraživanja o utjecaju glazbe na čovjeka sve su češća. S druge strane, danas je depresija jedno od najčešćih psihičkih stanja djece zbog kojeg dolazi do mnogih tragičnih događaja. Ljudi mogu na različite načine protumačiti ono loše što im se događaju u životu. Kad ljudi uzroke loših događaja vide kao trajne te smatraju kako se oni nalaze u njima samima i kako utječu na sve aspekte njihova života, tada govorimo o pesimističnom eksplanatornom stilu. Istraživanja pokazuju da kod adolescenata pesimističan eksplanatorni stil može biti prediktor depresije. Cilj ovoga istraživanja bio je uvidjeti imaju li glazbene aktivnosti koje su propisane Nastavnim planom i programom (2006) utjecaj na smanjenje pesimizma, ali i na povećanje optimizma. Istraživanjem se također željela ispitati trajnost učinka slušanja glazbe i glazbenih aktivnosti na učenike. U eksperimentu su sudjelovala 32 učenika koji su bili podijeljeni u dvije jednake grupe, eksperimentalnu i kontrolnu. Eksperimentalna grupa sudjelovala je u slušanju glazbe i glazbenim aktivnostima izvan nastave, dok učenici u kontrolnoj skupini nisu bili uključeni u navedene aktivnosti. Nakon eksperimenta rezultati su u usporedbi eksperimentalne i kontrolne skupine na indikativnoj razini pokazali da slušanje glazbe i glazbene aktivnosti smanjuju pesimizam, no ne povećavaju optimizam. Također se pokazalo da slušanje glazbe i glazbene aktivnosti imaju dugoročan učinak na smanjenje pesimizma.

Keywords

eksplanatorni stil; glazba; Mozart efekt; optimizam; pesimizam

Hrčak ID:

179036

URI

https://hrcak.srce.hr/179036

Publication date:

1.12.2016.

Article data in other languages: english german

Visits: 1.854 *