Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/sp31108

Umjetnost, svijet, svijet umjetnosti

Gizela Horváth orcid id orcid.org/0000-0002-7254-3704 ; Partium Christian University, Strada Primăriei 36, RO–410209 Oradea


Full text: croatian pdf 425 Kb

page 117-127

downloads: 1.050

cite

Full text: english pdf 425 Kb

page 117-127

downloads: 548

cite

Full text: french pdf 425 Kb

page 117-127

downloads: 432

cite

Full text: german pdf 425 Kb

page 117-127

downloads: 433

cite


Abstract

Grčki filozofi tvrdili su da je specifičan zadatak umjetnosti mimesis. Ova vrsta stava o odnosu između umjetnosti i svijeta bila je prevladavajuća do početka 19. stoljeća. Teorija genija u umjetnosti preispituje ovaj odnos te ne pretpostavlja da umjetnost treba oponašati svijet, nego očekuje originalnost: stvaranje novoga svijeta. Od početka 20. stoljeća svijet umjetnosti djeluje pod širim pojmom »umjetničkog djela«, primjerice Duchampov »readymade« i »institucionalni readymade« povezani s autsajderskom umjetnošću. U oba su slučaja stvaranje objekta i stvaranje umjetničkog djela odvojene djelatnosti koje izvode različiti pojedinci. Ovaj se rad nastoji uhvatiti u koštac s ovim proširenjima te dokazati da suvremena umjetnost nije primarno povezana sa svijetom, nego u većini slučajeva sa svijetom umjetnosti. Stoga put od umjetnosti prema svijetu ide kroz svijet umjetnosti.

Keywords

mimesis; genij; umjetničko stvaranje; readymade; svijet umjetnosti

Hrčak ID:

179898

URI

https://hrcak.srce.hr/179898

Publication date:

5.9.2016.

Article data in other languages: english french german

Visits: 4.275 *