Original scientific paper
JE LI MATEMATIKA BAUK? STAVOVI, UVJERENJA I STRAH OD MATEMATIKE KOD GIMNAZIJALACA
Lidija ARAMBAŠIĆ
Vesna VLAHOVIĆ-ŠTETIĆ
Ana SEVERINAC
Abstract
U istraživanju su provjeravani stavovi gimnazijalaca prema
matematici, njihova uvjerenja vezana uz matematiku (je li
sposobnost za matematiku urođena i je li matematika muška
domena), u kojoj je mjeri kod gimnazijalaca prisutan strah od
matematike te postoje li razlike u tim varijablama ovisno o
usmjerenju izabrane škole i spolu učenika. Analize su provedene
na podacima dobivenim od 510 učenika svih četiriju razreda
dviju jezičnih i jedne prirodoslovno-matematičke gimnazije.
Upotrijebljena su dva mjerna instrumenta: Ljestvica za ispitivanje
stavova i uvjerenja prema matematici te Ljestvica za ispitivanje
straha od matematike. Rezultati za cijeli uzorak pokazuju da
sudionici istraživanja imaju neutralan stav prema matematici, da
uglavnom ne vjeruju da su matematičke sposobnosti urođene te
da se ne slažu da je matematika više muška nego ženska
domena. Usporedba rezultata s obzirom na obrazovno
usmjerenje pokazala je da učenici prirodoslovno-matematičke
gimnazije imaju nešto pozitivniji stav prema matematici i da
manje vjeruju u urođenost matematičkih sposobnosti od učenika
jezičnih gimnazija. Kod uvjerenja da je matematika muška
domena pokazalo se da se ispitani učenici s time ne slažu, a to
neslaganje jače je izraženo kod djevojaka i učenika
prirodoslovno-matematičkog usmjerenja nego kod mladića i
učenika jezičnog usmjerenja. Strah od matematike na cijelom
uzorku slabo je izražen, a s obzirom na gimnazijsko usmjerenje i
spol, pokazalo se da je nešto jači kod učenika jezičnog
usmjerenja i kod djevojaka. Interakcijski efekti spola i
obrazovnog usmjerenja nisu dobiveni ni na jednoj ispitanoj
varijabli. Rezultati su komentirani s obzirom na odabir školovanja
sudionika i različitom socijalizacijom učenika različitog spola.
Keywords
Hrčak ID:
18096
URI
Publication date:
31.12.2005.
Visits: 5.640 *