hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol. 14 No. 6 (80), 2005.

Izvorni znanstveni članak

JE LI MATEMATIKA BAUK? STAVOVI, UVJERENJA I STRAH OD MATEMATIKE KOD GIMNAZIJALACA

Lidija ARAMBAŠIĆ
Vesna VLAHOVIĆ-ŠTETIĆ
Ana SEVERINAC

Puni tekst: hrvatski, pdf (975 KB) str. 1081-1102 preuzimanja: 1.550* citiraj
APA 6th Edition
ARAMBAŠIĆ, L., VLAHOVIĆ-ŠTETIĆ, V. i SEVERINAC, A. (2005). JE LI MATEMATIKA BAUK? STAVOVI, UVJERENJA I STRAH OD MATEMATIKE KOD GIMNAZIJALACA. Društvena istraživanja, 14 (6 (80)), 1081-1102. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/18096
MLA 8th Edition
ARAMBAŠIĆ, Lidija, et al. "JE LI MATEMATIKA BAUK? STAVOVI, UVJERENJA I STRAH OD MATEMATIKE KOD GIMNAZIJALACA." Društvena istraživanja, vol. 14, br. 6 (80), 2005, str. 1081-1102. https://hrcak.srce.hr/18096. Citirano 23.02.2019.
Chicago 17th Edition
ARAMBAŠIĆ, Lidija, Vesna VLAHOVIĆ-ŠTETIĆ i Ana SEVERINAC. "JE LI MATEMATIKA BAUK? STAVOVI, UVJERENJA I STRAH OD MATEMATIKE KOD GIMNAZIJALACA." Društvena istraživanja 14, br. 6 (80) (2005): 1081-1102. https://hrcak.srce.hr/18096
Harvard
ARAMBAŠIĆ, L., VLAHOVIĆ-ŠTETIĆ, V., i SEVERINAC, A. (2005). 'JE LI MATEMATIKA BAUK? STAVOVI, UVJERENJA I STRAH OD MATEMATIKE KOD GIMNAZIJALACA', Društvena istraživanja, 14(6 (80)), str. 1081-1102. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/18096 (Datum pristupa: 23.02.2019.)
Vancouver
ARAMBAŠIĆ L, VLAHOVIĆ-ŠTETIĆ V, SEVERINAC A. JE LI MATEMATIKA BAUK? STAVOVI, UVJERENJA I STRAH OD MATEMATIKE KOD GIMNAZIJALACA. Društvena istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 23.02.2019.];14(6 (80)):1081-1102. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/18096
IEEE
L. ARAMBAŠIĆ, V. VLAHOVIĆ-ŠTETIĆ i A. SEVERINAC, "JE LI MATEMATIKA BAUK? STAVOVI, UVJERENJA I STRAH OD MATEMATIKE KOD GIMNAZIJALACA", Društvena istraživanja, vol.14, br. 6 (80), str. 1081-1102, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/18096. [Citirano: 23.02.2019.]

Sažetak
U istraživanju su provjeravani stavovi gimnazijalaca prema
matematici, njihova uvjerenja vezana uz matematiku (je li
sposobnost za matematiku urođena i je li matematika muška
domena), u kojoj je mjeri kod gimnazijalaca prisutan strah od
matematike te postoje li razlike u tim varijablama ovisno o
usmjerenju izabrane škole i spolu učenika. Analize su provedene
na podacima dobivenim od 510 učenika svih četiriju razreda
dviju jezičnih i jedne prirodoslovno-matematičke gimnazije.
Upotrijebljena su dva mjerna instrumenta: Ljestvica za ispitivanje
stavova i uvjerenja prema matematici te Ljestvica za ispitivanje
straha od matematike. Rezultati za cijeli uzorak pokazuju da
sudionici istraživanja imaju neutralan stav prema matematici, da
uglavnom ne vjeruju da su matematičke sposobnosti urođene te
da se ne slažu da je matematika više muška nego ženska
domena. Usporedba rezultata s obzirom na obrazovno
usmjerenje pokazala je da učenici prirodoslovno-matematičke
gimnazije imaju nešto pozitivniji stav prema matematici i da
manje vjeruju u urođenost matematičkih sposobnosti od učenika
jezičnih gimnazija. Kod uvjerenja da je matematika muška
domena pokazalo se da se ispitani učenici s time ne slažu, a to
neslaganje jače je izraženo kod djevojaka i učenika
prirodoslovno-matematičkog usmjerenja nego kod mladića i
učenika jezičnog usmjerenja. Strah od matematike na cijelom
uzorku slabo je izražen, a s obzirom na gimnazijsko usmjerenje i
spol, pokazalo se da je nešto jači kod učenika jezičnog
usmjerenja i kod djevojaka. Interakcijski efekti spola i
obrazovnog usmjerenja nisu dobiveni ni na jednoj ispitanoj
varijabli. Rezultati su komentirani s obzirom na odabir školovanja
sudionika i različitom socijalizacijom učenika različitog spola.

Hrčak ID: 18096

URI
https://hrcak.srce.hr/18096

[engleski] [njemački]

Posjeta: 3.109 *