Skip to the main content

Professional paper

PEDAGOŠKI ASPEKTI PRAVILNE PREHRANE I ZDRAVIH STILOVA ŽIVOTA U OSNOVNOŠKOLSKOM ODGOJU I OBRAZOVANJU

Muhamed Omerović ; Faculty of Philosophy in Tuzla, Dr. Tihomila Markovića 1, 75000 Tuzla, Bosnia and Herzegovina
Selma Porobić ; Faculty of Philosophy in Tuzla, Dr. Tihomila Markovića 1, 75000 Tuzla, Bosnia and Herzegovina
Nedim Čirić ; Faculty of Philosophy in Tuzla, Dr. Tihomila Markovića 1, 75000 Tuzla, Bosnia and Herzegovina
Mirela Šabanović Efendić ; „Humanitarian organization SOS-Kinderdorf International“, Location Gračanica, Bosnia and Herzegovina


Full text: croatian pdf 492 Kb

page 36-42

downloads: 570

cite

Full text: english pdf 492 Kb

page 36-42

downloads: 1.207

cite


Abstract

Uvod: Pedagoški rad, odnosno edukacija, u ustanovama odgoja i obrazovanja posebno u periodu ranog djetinjstva predstavlja temeljno djelovanje za razvoj pozitivnih navika i zdravih stilova života. Ranija pedagoška, a posebno longitudinalna istraživanja pokazala su kako predškolski odgoj, utjecaj obitelji i škole značajno doprinose razvoju higijenskih, zdravstvenih, ekoloških, kulturnih i emocionalnih navika kod djece. Smatra se da su predškolska i školska dob ujedno razdoblja koja stručnjaci definiraju kao vrijeme i pedagoško-odgojnu, obiteljsku i društvenu obavezu za prikladno započinjanje prevencije kroničnih bolesti odrasle dobi, u prvom redu kardiovaskularnih bolesti. Kroz pravilnu prehranu djeca zadovoljavaju svoje energetske potrebe, ali i unos vitamina i minerala. To znači da periodu njihovog razvoja treba prilagoditi prehranu, pa zato u vrtiće i škole treba uvesti promjene.
Cilj rada: Istražiti pedagoške aspekte utjecaja pravilne prehrane na razvoj pozitivnih navika kod djece u školama kroz zastupljenost takvih sadržaja u nastavnim programima osnovnog obrazovanja Tuzlanskog kantona.
Materijal i metode: Ovo presječno istraživanje provedeno je tijekom rujna 2015. godine na osnovu podataka dobivenih iz nastavnih planova i programa za osnovno obrazovanje na Tuzlanskom kantonu. Korištena je analitičko deskriptivna metoda i postupak analize sadržaja četiri nastavna predmeta: „Moja okolina“, „Biologija“, „Kemija“ i „Kultura življenja“. Ovi predmeti se uče na nivou druge i treće trijade osnovnog obrazovanja.
Zaključak: Rezultati istraživanja ukazuju da je u devetogodišnjem osnovnom obrazovanju obuhvaćeno jedanaest predmeta koji obrađuju ili u sebi imaju zastupljene sadržaje koji tretiraju prehranu i zdrave stilove života djece u osnovnom obrazovanju. Važno je osvijestiti da je potrebna veća zastupljenost ovakvih sadržaja kroz nastavne predmete, kao i kontinuirana edukacija odgajatelja i nastavnika u području nutricionizma i ekologije te kulture o zdravom životu i razvoju mladih. Kao mjeru prevencije, predlaže se da nadležne stručne pedagoške službe i ministarstva hitno učine promjene u pogledu sadržaja nastavnih programa osnovnog obrazovanja kroz model izborne nastave koja će predvidjeti prehranu i zdrave stilove života kao važnu pedagošku djelatnost za razvoj mladih.

Keywords

pedagoški utjecaj; odgoj i obrazovanje; ekološke navike; curiculum; zdrav stil života

Hrčak ID:

182932

URI

https://hrcak.srce.hr/182932

Publication date:

12.6.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 3.356 *