Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.17559/TV-20150225090554

Konstrukcijska optimizacija MacPherson upravljačke poluge pod zamornim opterećenjem

Javad Marzbanrad ; School of Automotive Engineering, Iran University of Science and Technology, Narmak, 16846-13114, Tehran, Iran
Abolfazl Hoseinpour ; School of Automotive Engineering, Iran University of Science and Technology, Narmak, 16846-13114, Tehran, Iran


Full text: croatian pdf 1.982 Kb

page 917-924

downloads: 1.427

cite

Full text: english pdf 1.982 Kb

page 917-924

downloads: 454

cite


Abstract

U ovom istraživanju izvršena je optimizacija topologije i oblika MacPherson upravljačke poluge u svrhu postizanja manje težina. Postojeće automobilsko tržište traži dijelove niske cijene i male težine, a za potrebe energetski učinkovitog, a jeftinog vozila. To zahtijeva učinkovitiju uporabu materijala za automobilske dijelove koji mogu dovesti do smanjene mase vozila. Budući da su automobilski dijelovi izloženi dinamičkim opterećenjima koja uzrokuju oštećenja zbog zamora, uzimanje u obzir kriterija zamora čini se bitnim u dizajniranju automobilskih dijelova. Kako bi se stvorili što teži uvjeti opterećenja upravljačke poluge, najprije su spektralnom gustoćom snage generirane neravne ceste. Zatim su, dinamičkom analizom karoserije kompletnog modela vozila, dobiveni najkritičniji uvjeti opterećenja. Nakon toga, izvršena je optimizacija topologije pomoću kriterija vijeka trajanja do zamora primjenom HyperMesh softvera, što je rezultiralo smanjenjem mase od 50 %. U sljedećem koraku kreiran je CAD model primjenom CATIA softvera i provedena optimizacija oblika kako bi se dobile točne dimenzije s manje mase.

Keywords

MacPherson upravljačka poluga; optimizacija oblika; optimizacija topologije; vijek trajanja do zamora

Hrčak ID:

183054

URI

https://hrcak.srce.hr/183054

Publication date:

15.6.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 3.291 *