Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.17559/TV-20150225090554

Konstrukcijska optimizacija MacPherson upravljačke poluge pod zamornim opterećenjem

Javad Marzbanrad ; School of Automotive Engineering, Iran University of Science and Technology, Narmak, 16846-13114, Tehran, Iran
Abolfazl Hoseinpour ; School of Automotive Engineering, Iran University of Science and Technology, Narmak, 16846-13114, Tehran, Iran


Puni tekst: hrvatski pdf 1.982 Kb

str. 917-924

preuzimanja: 1.427

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.982 Kb

str. 917-924

preuzimanja: 454

citiraj


Sažetak

U ovom istraživanju izvršena je optimizacija topologije i oblika MacPherson upravljačke poluge u svrhu postizanja manje težina. Postojeće automobilsko tržište traži dijelove niske cijene i male težine, a za potrebe energetski učinkovitog, a jeftinog vozila. To zahtijeva učinkovitiju uporabu materijala za automobilske dijelove koji mogu dovesti do smanjene mase vozila. Budući da su automobilski dijelovi izloženi dinamičkim opterećenjima koja uzrokuju oštećenja zbog zamora, uzimanje u obzir kriterija zamora čini se bitnim u dizajniranju automobilskih dijelova. Kako bi se stvorili što teži uvjeti opterećenja upravljačke poluge, najprije su spektralnom gustoćom snage generirane neravne ceste. Zatim su, dinamičkom analizom karoserije kompletnog modela vozila, dobiveni najkritičniji uvjeti opterećenja. Nakon toga, izvršena je optimizacija topologije pomoću kriterija vijeka trajanja do zamora primjenom HyperMesh softvera, što je rezultiralo smanjenjem mase od 50 %. U sljedećem koraku kreiran je CAD model primjenom CATIA softvera i provedena optimizacija oblika kako bi se dobile točne dimenzije s manje mase.

Ključne riječi

MacPherson upravljačka poluga; optimizacija oblika; optimizacija topologije; vijek trajanja do zamora

Hrčak ID:

183054

URI

https://hrcak.srce.hr/183054

Datum izdavanja:

15.6.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.291 *