Skip to the main content

Review article

Konzumerizam – društveni fenomen i nova ovisnost

Vladimira Žakman-Ban ; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences
Katarina Špehar Fiškuš ; Education center Lug


Full text: english pdf 24 Kb

page 66-66

downloads: 340

cite

Full text: croatian pdf 206 Kb

page 38-65

downloads: 9.878

cite


Abstract

U radu se raščlanjuje problem konzumerizma kao društvenoga fenomena, potrošački mentalitet kao suvremeni sustav vrijednosti i posljedično razvoj, karakteristike i mogući tretman poremećaja kupovanja kao nove ovisnosti. Fenomeni se obrađuju interdisciplinarno odnosno transdisciplinarno, a promatraju se kao „instant filozofija potrošačkog duha“. Ovisnici osjećaju pritisak biti „u trendu“ jer im agresivne korporativne marketinške kampanje nameću konzumerizam kao paradigmu uspješnoga života. Anksiozno teže novim potrošačkim trendovima, senzacionalnim iskustvima, ekzibicionizmu sve do opsesivno-kompulzivne želje za stvaranjem slike o sebi koju promovira ta nova potrošačka (anti) kultura. Raščlanjuju se i radovi (studije) koji konzumerizam shvaćaju kao suvremenu kulturu materijalnoga preobilja, a što rezultira različitim društvenim devijacijama. Mediji promoviraju konzumerizam kojemu su osobito podložna djeca i mladež te populacije u određenim kriznim životnim razdobljima. Da bi se primjereno obradio problem, načinjena je analiza slučaja (case study) te se u dogovoru s osobom koja iskazuje osobitosti poremećaja kupovanja, poštujući etička načela, nude elementi programa radi sprječavanja daljnje progresije problema.

Keywords

konzumerizam kao društveni fenomen; potrošački sustav vrijednosti; opsesivno-kompulzivno kupovanje i tretman ovisnika

Hrčak ID:

185997

URI

https://hrcak.srce.hr/185997

Publication date:

22.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 13.829 *