Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Konzumerizam – društveni fenomen i nova ovisnost

Vladimira Žakman-Ban ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za kriminologiju
Katarina Špehar Fiškuš ; Centar za odgoj i obrazovanje Lug


Puni tekst: engleski pdf 24 Kb

str. 66-66

preuzimanja: 340

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 206 Kb

str. 38-65

preuzimanja: 9.878

citiraj


Sažetak

U radu se raščlanjuje problem konzumerizma kao društvenoga fenomena, potrošački mentalitet kao suvremeni sustav vrijednosti i posljedično razvoj, karakteristike i mogući tretman poremećaja kupovanja kao nove ovisnosti. Fenomeni se obrađuju interdisciplinarno odnosno transdisciplinarno, a promatraju se kao „instant filozofija potrošačkog duha“. Ovisnici osjećaju pritisak biti „u trendu“ jer im agresivne korporativne marketinške kampanje nameću konzumerizam kao paradigmu uspješnoga života. Anksiozno teže novim potrošačkim trendovima, senzacionalnim iskustvima, ekzibicionizmu sve do opsesivno-kompulzivne želje za stvaranjem slike o sebi koju promovira ta nova potrošačka (anti) kultura. Raščlanjuju se i radovi (studije) koji konzumerizam shvaćaju kao suvremenu kulturu materijalnoga preobilja, a što rezultira različitim društvenim devijacijama. Mediji promoviraju konzumerizam kojemu su osobito podložna djeca i mladež te populacije u određenim kriznim životnim razdobljima. Da bi se primjereno obradio problem, načinjena je analiza slučaja (case study) te se u dogovoru s osobom koja iskazuje osobitosti poremećaja kupovanja, poštujući etička načela, nude elementi programa radi sprječavanja daljnje progresije problema.

Ključne riječi

konzumerizam kao društveni fenomen; potrošački sustav vrijednosti; opsesivno-kompulzivno kupovanje i tretman ovisnika

Hrčak ID:

185997

URI

https://hrcak.srce.hr/185997

Datum izdavanja:

22.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 13.829 *