Original scientific paper
Odnos socijalne podrške i sagorijevanja studenata
Ivona Čarapina
orcid.org/0000-0001-6978-5844
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Jelena Ševo
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Abstract
Konstrukt sagorijevanja odnosi se na skup simptoma nastalih u situaciji prolongiranoga stresa na radnom mjestu, koji karakterizira emocionalna iscrpljenost, depersonalizacija i smanjena efikasnost. U posljednjih desetak godina interes istraživača usmjerava se na sagorijevanje studenata, čija se uključenost u pohađanje predavanja, polaganje ispita i izvršavanje različitih specifičnih zadataka može smatrati oblikom rada. Stoga je cilj ovoga istraživanja bio ispitati odnos socijalne podrške i dimenzija sagorijevanja studenata Medicinskoga fakulteta Sveučilišta u Mostaru, od prve do šeste godine studija (N = 107). Na uzorku studenata primijenjen je upitnik Maslach Burnout Inventory – Student Survey u svrhu ispitivanja sagorijevanja, Upitnik socijalne podrške u svrhu ispitivanja socijalne podrške te demografski upitnik, konstruiran za potrebe ovoga istraživanja. Dobiveni rezultati ukazuju da studenti imaju umjerenu razinu iscrpljenosti, cinizma i akademske efikasnosti. Utvrđena je značajna pozitivna povezanost akademske efikasnosti i socijalne podrške. Glede odnosa sociodemografskih varijabli i dimenzija sagorijevanja, spol je značajno povezan s akademskom efikasnošću, godina studija s cinizmom, a prosjek ocjena s iscrpljenošću, cinizmom i akademskom efikasnošću. Nadalje, utvrđena je statistički značajna razlika između studenata i studentica u akademskoj efikasnosti i socijalnoj podršci, pri čemu studentice postižu bolje rezultate.
Keywords
akademske obveze; burnout; efikasnost; iscrpljenost
Hrčak ID:
186825
URI
Publication date:
31.3.2017.
Visits: 4.131 *