Skip to the main content

Original scientific paper

Genealogija koncepta cjeloživotnog učenja

Anita Lukenda ; Faculty of science and education, University of Mostar


Full text: croatian PDF 166 Kb

downloads: 1.380

cite


Abstract

Svrha ovoga rada je pružiti razjašnjenje značenja koncepta cjeloživotnog učenja prateći njegov nastanak i razvoj. Polazi se od suvremenog značenja cjeloživotnog učenja a zatim se govori o tome kada, kako i zašto je taj pojam nastao pri čemu se pravi razlika između pojma cjeloživotnog učenja kao ideje i pojma cjeloživotnog učenja kao obrazovno-političkog konstrukta. Navodi se određenje koncepta cjeloživotnog učenja UNESCO-a, OECD-a, Vijeća Europe i Europske Unije koje je autorica iznašla korištenjem metode analize sadržaja na uzorku od ukupno osam ključnih dokumenata navedenih organizacija u okviru dviju razvojnih faza. Pružaju se i definicije pojmova srodnih pojmu cjeloživotnog učenja kako bi se ukazalo na razlike u njihovom i značenju cjeloživotnog učenja. Navode se i razmatraju različite orijentacije, odnosno stajališta o konceptu cjeloživotnog učenja. Na kraju se govori o razlozima zbog kojih je stariji koncept cjeloživotnog obrazovanja zamijenjen novijim konceptom cjeloživotnog učenja.

Keywords

cjeloživotno učenje; cjeloživotno obrazovanje; obrazovanje odraslih; UNESCO; OECD; Vijeće Europe; Europska Unija

Hrčak ID:

190039

URI

https://hrcak.srce.hr/190039

Publication date:

15.11.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.912 *