Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Genealogija koncepta cjeloživotnog učenja

Anita Lukenda ; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru


Puni tekst: hrvatski PDF 166 Kb

preuzimanja: 1.380

citiraj


Sažetak

Svrha ovoga rada je pružiti razjašnjenje značenja koncepta cjeloživotnog učenja prateći njegov nastanak i razvoj. Polazi se od suvremenog značenja cjeloživotnog učenja a zatim se govori o tome kada, kako i zašto je taj pojam nastao pri čemu se pravi razlika između pojma cjeloživotnog učenja kao ideje i pojma cjeloživotnog učenja kao obrazovno-političkog konstrukta. Navodi se određenje koncepta cjeloživotnog učenja UNESCO-a, OECD-a, Vijeća Europe i Europske Unije koje je autorica iznašla korištenjem metode analize sadržaja na uzorku od ukupno osam ključnih dokumenata navedenih organizacija u okviru dviju razvojnih faza. Pružaju se i definicije pojmova srodnih pojmu cjeloživotnog učenja kako bi se ukazalo na razlike u njihovom i značenju cjeloživotnog učenja. Navode se i razmatraju različite orijentacije, odnosno stajališta o konceptu cjeloživotnog učenja. Na kraju se govori o razlozima zbog kojih je stariji koncept cjeloživotnog obrazovanja zamijenjen novijim konceptom cjeloživotnog učenja.

Ključne riječi

cjeloživotno učenje; cjeloživotno obrazovanje; obrazovanje odraslih; UNESCO; OECD; Vijeće Europe; Europska Unija

Hrčak ID:

190039

URI

https://hrcak.srce.hr/190039

Datum izdavanja:

15.11.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.912 *