Skip to the main content

Preliminary communication

Odnos razrednog ozračja i školskog uspjeha učenika osnovnoškolske dobi

Morana Koludrović orcid id orcid.org/0000-0003-4099-8330 ; Faculty of Humanities and Social Science, University of Split, Split, Croatia
Katija Kalebić Jakupčević ; Obiteljski centar, CZSS Split, Split, Croatia


Full text: english pdf 324 Kb

page 572-572

downloads: 1.068

cite

Full text: croatian pdf 324 Kb

page 557-571

downloads: 721

cite


Abstract

Cilj ovoga rada bio je ispitati neke aspekte razrednog ozračja u odnosu na dob i spol učenika te njihovo školsko postignuće. Pri tome su korištena tri aspekta razrednog ozračja - kvaliteta interakcija među učenicima, kvaliteta interakcija između učenika i nastavnika te osjetljivost na nasilje u razrednom kontekstu. U istraživanju su sudjelovali učenici osnovnih škola iz nekoliko županija Republike Hrvatske (N=1427 sudionika). Ukupno je u istraživanje bilo uključeno 69 razrednih odjeljenja od četvrtog do osmog razreda osnovne škole. Primijenjen je instrument koji se sastojao od dva dijela – upitnika općih podataka i Skale razrednog ozračja. Rezultati su, sukladno očekivanjima, pokazali značajno opadanje školskog uspjeha s dobi, kao i lošije razredno ozračje u višim razredima u odnosu na mlađe dobne skupine. Također, učenice su u odnosu na učenike pozitivnijim procijenile razredno ozračje. Utvrđena je značajna povezanost među različitim aspektima razrednog ozračja, kao i između razrednog ozračja i školskih postignuća.

Keywords

kvaliteta interakcije među učenicima; kvaliteta interakcije između učenika i nastavnika; osjetljivost na nasilje; školski uspjeh

Hrčak ID:

193669

URI

https://hrcak.srce.hr/193669

Publication date:

7.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 3.880 *