Prethodno priopćenje
Odnos razrednog ozračja i školskog uspjeha učenika osnovnoškolske dobi
Morana Koludrović
orcid.org/0000-0003-4099-8330
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Katija Kalebić Jakupčević
; Obiteljski centar, CZSS Split, SPlit, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je ispitati neke aspekte razrednog ozračja u odnosu na dob i spol učenika te njihovo školsko postignuće. Pri tome su korištena tri aspekta razrednog ozračja - kvaliteta interakcija među učenicima, kvaliteta interakcija između učenika i nastavnika te osjetljivost na nasilje u razrednom kontekstu. U istraživanju su sudjelovali učenici osnovnih škola iz nekoliko županija Republike Hrvatske (N=1427 sudionika). Ukupno je u istraživanje bilo uključeno 69 razrednih odjeljenja od četvrtog do osmog razreda osnovne škole. Primijenjen je instrument koji se sastojao od dva dijela – upitnika općih podataka i Skale razrednog ozračja. Rezultati su, sukladno očekivanjima, pokazali značajno opadanje školskog uspjeha s dobi, kao i lošije razredno ozračje u višim razredima u odnosu na mlađe dobne skupine. Također, učenice su u odnosu na učenike pozitivnijim procijenile razredno ozračje. Utvrđena je značajna povezanost među različitim aspektima razrednog ozračja, kao i između razrednog ozračja i školskih postignuća.
Ključne riječi
kvaliteta interakcije među učenicima; kvaliteta interakcije između učenika i nastavnika; osjetljivost na nasilje; školski uspjeh
Hrčak ID:
193669
URI
Datum izdavanja:
7.12.2017.
Posjeta: 3.880 *