Skip to the main content

Professional paper

PLASTIČNOST MOZGA I KRITIČNA RAZDOBLJA – IMPLIKACIJE ZA UČENJE STRANOGA JEZIKA

Ivana Čizmić ; Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Jasmina Rogulj orcid id orcid.org/0000-0002-6251-3659 ; Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska


Full text: croatian pdf 160 Kb

page 115-126

downloads: 4.634

cite


Abstract

U ovom se radu prikazuje važnost uloge dobi učenika na usvajanje stranoga jezika. Također se prikazuje utjecaj razvoja mozga na usvajanje jezika te se pojašnjava termin plastičnost mozga kao i termin kritično razdoblje za učenje jezika u kojem dijete bez poteškoća nauči drugi ili strani jezik te dosegne vrlo visoku razinu poznavanja jezika u sve četiri vještine. Prilikom podraživanja iz okoline dolazi do promjena na mozgu tj. do razvoja mozga te se može zaključiti da mozak zadržava plastičnost tijekom cijeloga života i ima sposobnost stvaranja novih živčanih stanica koje se umrežavaju s ostatkom mozga. Stoga mozak stalno treba poticati mentalnom aktivnošću koja povećava izglede za preživljavanje novih neurona. Učenje općenito pa tako i učenje stranoga jezika moguće je upravo kroz funkcionalne promjene u mozgu. Ove spoznaje se mogu i trebaju primijeniti na učenje stranih jezika. Nastavnici stranih jezika bi svakako trebali biti upoznati sa spoznajama o funkcioniranju mozga, kao npr. koje govorno-jezične funkcije postoje i koje je njihovo mjesto u mozgu, što je to plastičnost i zašto su važna kritična razdoblja. Ove spoznaje bi nastavnici svakako trebali implementirati u proces poučavanja te na taj način povećati
svoju učinkovitost u razredu.

Keywords

plastičnost mozga; kritično razdoblje za učenje jezika; implikacije za učenje stranoga jezika; učinkovito poučavanje stranoga jezika

Hrčak ID:

198556

URI

https://hrcak.srce.hr/198556

Publication date:

13.4.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 6.309 *