Review article
Analiza (reforme) finskog obrazovnog sustava u kontekstu kurikularne reforme u Hrvatskoj
Marjan Marino Ninčević
orcid.org/0000-0002-3027-4729
; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
Ivan Zvonimir Bošković
; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
Abstract
Finski obrazovni sustav primjer je uspješnog sustava obrazovanja. Autori su analizom službenih dokumenata i spisa finskih vlada, te ostale literature od 50-ih i 60-ih godina 20. stoljeća do danas, a koja se odnosi na reformu/reforme finskog obrazovnog sustava, došli do zajedničkih odrednica obrazovnih sustava i stvorili teoriju koja može biti podloga za reforme obrazovnih sustava u drugim zemljama. Opisane su i analizirane vodeće ideje koje imaju čvrsto uporište u finskom društvu, poput jednakih obrazovnih mogućnosti, podizanja razine obrazovanosti, prava na besplatno obrazovanje i nordijskoga tradicionalnog pristupa obrazovanju te odnosa prema nastavničkom zvanju. Naglasak je stavljen na srednjoškolsko obrazovanje kao jedan od segmenata obrazovanja kroz koje prolaze finski učenici tijekom školovanja te na finski nacionalni kurikulum za više srednjoškolsko obrazovanje, u kojem su najbolje vidljive specifičnosti ovog obrazovnog sustava. Finci su se, nakon burne prošlosti u 20. stoljeću, uhvatili u koštac s problemima i nadvladali ideološke podjele unutar društva te nisu dopustili da ideološka razjedinjenost i promjene vlada utječu na proces modernizacije obrazovanja.
Keywords
reforma; finski obrazovni sustav; škola; srednjoškolsko obrazovanje; kurikulum
Hrčak ID:
203954
URI
Publication date:
1.7.2018.
Visits: 2.857 *