hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Analiza (reforme) finskog obrazovnog sustava u kontekstu kurikularne reforme u Hrvatskoj

Marjan Marino Ninčević   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3027-4729 ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
Ivan Zvonimir Bošković ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (196 KB) str. 266-294 preuzimanja: 205* citiraj
APA 6th Edition
Ninčević, M.M. i Bošković, I.Z. (2018). Analiza (reforme) finskog obrazovnog sustava u kontekstu kurikularne reforme u Hrvatskoj. Crkva u svijetu, 53 (2), 266-294. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/203954
MLA 8th Edition
Ninčević, Marjan Marino i Ivan Zvonimir Bošković. "Analiza (reforme) finskog obrazovnog sustava u kontekstu kurikularne reforme u Hrvatskoj." Crkva u svijetu, vol. 53, br. 2, 2018, str. 266-294. https://hrcak.srce.hr/203954. Citirano 24.09.2020.
Chicago 17th Edition
Ninčević, Marjan Marino i Ivan Zvonimir Bošković. "Analiza (reforme) finskog obrazovnog sustava u kontekstu kurikularne reforme u Hrvatskoj." Crkva u svijetu 53, br. 2 (2018): 266-294. https://hrcak.srce.hr/203954
Harvard
Ninčević, M.M., i Bošković, I.Z. (2018). 'Analiza (reforme) finskog obrazovnog sustava u kontekstu kurikularne reforme u Hrvatskoj', Crkva u svijetu, 53(2), str. 266-294. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/203954 (Datum pristupa: 24.09.2020.)
Vancouver
Ninčević MM, Bošković IZ. Analiza (reforme) finskog obrazovnog sustava u kontekstu kurikularne reforme u Hrvatskoj. Crkva u svijetu [Internet]. 2018 [pristupljeno 24.09.2020.];53(2):266-294. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/203954
IEEE
M.M. Ninčević i I.Z. Bošković, "Analiza (reforme) finskog obrazovnog sustava u kontekstu kurikularne reforme u Hrvatskoj", Crkva u svijetu, vol.53, br. 2, str. 266-294, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/203954. [Citirano: 24.09.2020.]

Sažetak
Finski obrazovni sustav primjer je uspješnog sustava obrazovanja. Autori su analizom službenih dokumenata i spisa finskih vlada, te ostale literature od 50-ih i 60-ih godina 20. stoljeća do danas, a koja se odnosi na reformu/reforme finskog obrazovnog sustava, došli do zajedničkih odrednica obrazovnih sustava i stvorili teoriju koja može biti podloga za reforme obrazovnih sustava u drugim zemljama. Opisane su i analizirane vodeće ideje koje imaju čvrsto uporište u finskom društvu, poput jednakih obrazovnih mogućnosti, podizanja razine obrazovanosti, prava na besplatno obrazovanje i nordijskoga tradicionalnog pristupa obrazovanju te odnosa prema nastavničkom zvanju. Naglasak je stavljen na srednjoškolsko obrazovanje kao jedan od segmenata obrazovanja kroz koje prolaze finski učenici tijekom školovanja te na finski nacionalni kurikulum za više srednjoškolsko obrazovanje, u kojem su najbolje vidljive specifičnosti ovog obrazovnog sustava. Finci su se, nakon burne prošlosti u 20. stoljeću, uhvatili u koštac s problemima i nadvladali ideološke podjele unutar društva te nisu dopustili da ideološka razjedinjenost i promjene vlada utječu na proces modernizacije obrazovanja.

Ključne riječi
reforma; finski obrazovni sustav; škola; srednjoškolsko obrazovanje; kurikulum

Hrčak ID: 203954

URI
https://hrcak.srce.hr/203954

[engleski]

Posjeta: 516 *