Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.31192/np.16.3.11

Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja

Snježana Dubovicki orcid id orcid.org/0000-0003-4770-3371 ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Vesnica Mlinarević ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Tena Velki orcid id orcid.org/0000-0002-9529-8959 ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 225 Kb

page 595-610

downloads: 9.593

cite


Abstract

U novije vrijeme u društvenim znanostima, a posebno u pedagogiji, različita istraživačka iskustva podrazumijevaju različite istraživačke stilove i filozofske pristupe koje je potrebno poznavati prije provođenja istraživanja. U radu se daje pregled različitih istraživačkih pristupa i znanstvenih paradigmi u okviru kojih je moguće kreirati i usmjeriti osobni istraživački projekt (istraživanje). Cilj i svrha rada je istražiti i upoznati različite istraživačke pristupe i metodološke okvire koji se ogledaju u zastupljenosti stanovitih znanstvenih paradigmi, primjeni kvalitativne i kvantitativne metodologije te različitih istraživačkih tehnika kojima se u svojim istraživanjima koriste budući učitelji. Iz navedenih je razloga istraženo 159 diplomskih radova studenata Učiteljskoga studija Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku koji su javno obranjeni od siječnja 2015. do prosinca 2017. godine. Uvidom u diplomske radove studenata dobiveni su sljedeći rezultati: od ukupnoga broja diplomskih radova (159), njih 132 (83 %) ima istraživanje. Nadalje, znanstveno područje koje je najzastupljenije u istraživanjima su društvene znanosti (36,47 %), a unutar njih polje pedagogije (46,55 %). Prema vrsti istraživanja dominiraju empirijska, temeljna, transverzalna i istraživanja sadašnjosti. Od svih istraženih znanstvenih paradigmi, najzastupljenija je pozitivistička (60,6 %), a potom konstruktivistička (17,43 %) i postpozitivistička (15,91 %) paradigma. Dominiraju primijenjena istraživanja (78 %), dok su razvojna istraživanja (5 %) još uvijek nedovoljno zastupljena i prihvaćeno kod studenata.

Keywords

diplomski radovi; studenti učiteljskoga studija; vrste istraživanja; znanstvene paradigme

Hrčak ID:

209172

URI

https://hrcak.srce.hr/209172

Publication date:

21.11.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 11.499 *