Skip to the main content

Review article

OD STRUKTURALIZMA DO SUVREMENOG „KUKS” (KOMUNIKACIJSKO-UČENJE/USVAJANJEKONTRASTIVNO-SPOZNAJNO) PRISTUPA U NASTAVI ENGLESKOGA JEZIKA

Jasmina Rogulj ; Sveučilišni odjel za stručne studije, Sveučilište u Splitu, Hrvatska
Sonja Koren orcid id orcid.org/0000-0002-0496-7230 ; Sveučilišni odjel zdravstvenih studija, Sveučilište u Splitu, Hrvatska


Full text: croatian pdf 103 Kb

page 143-159

downloads: 406

cite


Abstract

Poučavanje jezika je složena profesija koja se temelji na prihvaćanju znanstvenoga pristupa. Od druge polovine 20. stoljeća, brojne su znanstvene discipline i teorije imale veliki utjecaj na poučavanje i učenje jezika. U prvom dijelu ovoga članka opisan je kratak pregled teorijskih i praktičnih postavki strukturalističko-biheviorističkog, tradicionalnog komunikacijskog i suvremenog KUKS (Komunikacijsko-Učenje/Usvajanje-KontrastivnoSpoznajno) pristupa. Drugi se dio bavi analizom primjene teorijskih spoznaja u izradi nastavnih materijala i praktičnim primjerima kojima se ilustrira kako se ista nastavna jedinica iz udžbenika može obraditi kroz dva različita pristupa poučavanju – strukturalističko-bihevioristički s jedne i KUKS pristup s druge strane. Cilj ovoga rada je podignuti razinu osviještenosti nastavnika o postojanju raznih teorijskih modela koji su integrirani u proces poučavanja i u nastavne materijale, ali i o nužnosti da nastavnici zauzmu fleksibilan, eklektički pristup poučavanju koji uključuje primjenu niza nastavnih aktivnosti iz različitih metoda.

Keywords

znanstvene teorije; nastavni materijali; poučavanje engleskoga jezika; strukturalističko-bihevioristički pristup; KUKS pristup.

Hrčak ID:

216541

URI

https://hrcak.srce.hr/216541

Publication date:

31.12.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.088 *