Skip to the main content

Professional paper

NOVA PUBLIKA NOVIH MEDIJA

Marina Mučalo ; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Silvio Šop ; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 303 Kb

page 51-55

downloads: 2.961

cite


Abstract

Digitalna je tehnologija ključ golemih tehnoloških promjena u medijskoj slici 21. stoljeća. Stari su se mediji morali prilagoditi novih zahtjevima nove publike. Umjesto dosadašnjih pasivnih konzumenata javljaju se korisnici, aktivni kreatori novih medijskih formi, ali i sadržaja. Vrijeme velikih promjena rezultiralo je jednom potpuno novom i dosad nepoznatom formom kao što je građansko novinarstvo. Ujedno, upravo uslijed konvergencije koja se događa među medijima, nastaje i jedan potpuno novi pojam, a to su participirajući mediji. Gotovo ucijenjeni tehnološkim promjenama i sadržajima koji su iz njih proizišli, stari se mediji pokušavaju prilagoditi i obogatiti svoju ponudu. Internetske stranice s ponudom podcasta, blogova, chatova i foruma, mediji on-demand, posebne redakcije za građansko novinarstvo, otkupi amaterskih audio i video snimki, otkupi fotografija, kontinuirana interakcija i komunikacija svih sa svima, transparentnost itd., sve su to elementi koji dovode do konvergencije koja se više ne može zanijekati niti ignorirati.

Keywords

digitalizacija; participirajući mediji; građansko novinarstvo; konvergencija

Hrčak ID:

21831

URI

https://hrcak.srce.hr/21831

Publication date:

20.3.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 7.047 *