Skip to the main content

Conference paper

MARKETING MIX KAO ČIMBENIK RAZVOJA EPIDEMIJE PRETILOSTI U DJECE

Vatroslav Zovko ; Croatian Society for Pharmacoeconomics and Health Economics, Zagreb


Full text: croatian pdf 210 Kb

page 72-78

downloads: 488

cite

Full text: english pdf 210 Kb

page 72-78

downloads: 264

cite


Abstract

Pretilost djece ima izuzetno rastući trend i izazov je današnjice u kojem prednjače razvijene zemlje zapadne hemisfere. Zdravstveni regulatori širom svijeta imaju različite pristupe ovome problemu – od javno zdravstvenih kampanja do stroge regulacije ili zabrane oglašavanja prehrambenih proizvoda djeci. Većina se radova na ovu temu fokusira na tzv. marketing miks, dok se drugi elementi u kontekstu konzumacije nezdrave hrane i njenog potencijalnog utjecaja na epidemiju pretilosti kod djece nepravedno zanemaruju.
Ovim se radom definira pojam marketing miksa te se analiziraju elementi marketing miksa koji se upotrebljavaju u marketinškim aktivnostima prodaje proizvoda maloj djeci. Svaki je element opisan zajedno s utjecajem na konzumaciju nezdrave hrane u populaciji djece te su prikazane moguće strategije kojima različite države nastoje utjecati na smanjivanje konzumacije nezdrave hrane. Napravljen je i kritički osvrt na takve strategije vezano za njihov uspjeh u prevenciji rasta epidemije pretilosti u djece. Zaključno, autor naglašava da je potrebno napraviti dodatna istraživanja kako bi se napravila analiza utjecaja svih elemenata marketing miksa na konzumaciju nezdrave hrane u dječjoj populaciji.

Keywords

pretilost; marketing miks; nezdrava hrana; djeca; javno zdravstvo

Hrčak ID:

218631

URI

https://hrcak.srce.hr/218631

Publication date:

31.12.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.918 *