Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.20901/pp.8.1-2.03

Istraživanja uloge medija za političku participaciju: politička komunikacija u minimalističkoj i maksimalističkoj dimenziji participacije

Dina Vozab orcid id orcid.org/0000-0001-8718-2553 ; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 230 Kb

page 71-90

downloads: 1.063

cite


Abstract

Cilj ovog rada je prikazati tradiciju istraživanja odnosa medija i političke participacije u disciplini političke komunikacije, te izazove koje društvene, tehnološke i političke promjene stvaraju za tu disciplinu. Zbog ograničenosti discipline na usko paradigmatsko područje, politička komunikacija teško prilagođava teorijske koncepte i metodološke pristupe umreženom medijskom okolišu „visokog izbora“ (Castells 2009; Chadwick 2013; Prior 2007; Van Aelst et al. 2017), ali i promjenama u društvenoj strukturi i krizi političke reprezentacije. Osim toga, najvećim se dijelom fokusira na minimalističku dimenziju participacije, a mnogo manje se bavi širim poimanjem političkog ili maksimalističkom dimenzijom participacije koja postaje sve rašireniji oblik građanskog angažmana. U ovom preglednom radu prikazat će se istraživanja koja se bave odnosom medija i političke participacije u njezinoj minimalističkoj dimenziji i odnosom digitalnih medija i participacije u maksimalističkoj dimenziji.

Keywords

politička komunikacija; politička participacija; mediji; digitalni mediji; medijski učinci

Hrčak ID:

219598

URI

https://hrcak.srce.hr/219598

Publication date:

25.4.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.535 *