Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31192/np.17.3.12

Strategije za poticanje kreativnosti u nastavi povijesti

Rona Bušljeta orcid id orcid.org/0000-0002-7158-0044 ; Department of Croatian Studies, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Vjera Brković orcid id orcid.org/0000-0001-9025-2540 ; Catholic University of Croatia, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 124 Kb

page 611-622

downloads: 2.654

cite


Abstract

Školski sustav 21. stoljeća ima jasno zadanu strukturu odgojno-obrazovnih ciljeva. Kreativni razvoj u toj strukturi zadanog ima vrlo važno mjesto jer je kreativan učenik onaj koji je spreman otkrivati, kritički promišljati i stvarati, što su nužne kompetencije za život i rad u 21. stoljeću. Razvoj i poticanje kreativnosti vezano je uz kogniciju tako da se poučavanje za kreativnost odnosi na poučavanje usmjereno na razvoj kognitivnog mišljenja kod učenika. Nastava povijesti po svojoj složenosti zahtijeva razvoj apstraktnog mišljenja kod učenika, što je nužno za razumijevanje predmetnog sadržaja, ali i preduvjet razvoju kreativnog mišljenja. Da bi učenike poučili zahtjevnom apstraktnom mišljenju i kod njih potaknuli razvoj kreativnog mišljenja potrebno im je, uz korištenje adekvatnih nastavnih strategija, ponuditi različite izazove koji će ih misaono pokretati. Cilj je ovog rada, uz teorijsko razlaganje onoga što podrazumijeva kreativnost općenito te specifično u nastavi povijesti, prikazati značajke kreativnog mišljenja, razložiti ulogu školskog okruženja i nastavnika te dati primjere pitanja i zadataka čija je svrha poticanje kreativnog mišljenja uz primjenu suradničkih strategija.

Keywords

divergentno mišljenje; kognitivni razvoj; koncepti u nastavi povijesti nastavne strategije; poučavanje za kreativnost

Hrčak ID:

228412

URI

https://hrcak.srce.hr/228412

Publication date:

25.11.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 4.273 *