Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31192/np.17.3.12

Strategije za poticanje kreativnosti u nastavi povijesti

Rona Bušljeta orcid id orcid.org/0000-0002-7158-0044 ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Vjera Brković orcid id orcid.org/0000-0001-9025-2540 ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 124 Kb

str. 611-622

preuzimanja: 2.654

citiraj


Sažetak

Školski sustav 21. stoljeća ima jasno zadanu strukturu odgojno-obrazovnih ciljeva. Kreativni razvoj u toj strukturi zadanog ima vrlo važno mjesto jer je kreativan učenik onaj koji je spreman otkrivati, kritički promišljati i stvarati, što su nužne kompetencije za život i rad u 21. stoljeću. Razvoj i poticanje kreativnosti vezano je uz kogniciju tako da se poučavanje za kreativnost odnosi na poučavanje usmjereno na razvoj kognitivnog mišljenja kod učenika. Nastava povijesti po svojoj složenosti zahtijeva razvoj apstraktnog mišljenja kod učenika, što je nužno za razumijevanje predmetnog sadržaja, ali i preduvjet razvoju kreativnog mišljenja. Da bi učenike poučili zahtjevnom apstraktnom mišljenju i kod njih potaknuli razvoj kreativnog mišljenja potrebno im je, uz korištenje adekvatnih nastavnih strategija, ponuditi različite izazove koji će ih misaono pokretati. Cilj je ovog rada, uz teorijsko razlaganje onoga što podrazumijeva kreativnost općenito te specifično u nastavi povijesti, prikazati značajke kreativnog mišljenja, razložiti ulogu školskog okruženja i nastavnika te dati primjere pitanja i zadataka čija je svrha poticanje kreativnog mišljenja uz primjenu suradničkih strategija.

Ključne riječi

divergentno mišljenje; kognitivni razvoj; koncepti u nastavi povijesti nastavne strategije; poučavanje za kreativnost

Hrčak ID:

228412

URI

https://hrcak.srce.hr/228412

Datum izdavanja:

25.11.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.273 *