Skip to the main content

Review article

Ekološki osviješteni potrošači – izvor poduzetničkih prilika u Republici Hrvatskoj

Davor Širola orcid id orcid.org/0000-0002-5902-511X ; Polytechnic of Rijeka, Rijeka, Croatia
Natalija Čavlin orcid id orcid.org/0000-0003-2563-3026 ; Polytechnic of Rijeka, Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 974 Kb

page 47-62

downloads: 710

cite

Full text: english pdf 974 Kb

page 47-62

downloads: 265

cite


Abstract

U sve ugroženijem prirodnom okruženju, ekološki osviješteni potrošači postaju iznimno važni, kako za očuvanje i održivost okoliša, tako i za jačanje sklonosti ka zdravom načinu života, ali i potrošnje zelenih proizvoda i usluga. Kroz empirijsko istraživanje komponenti teorije planiranog ponašanja u sklopu ovog rada, utvrđena je razina ekološke osviještenosti ispitanika, kao i da su stavovi o očuvanju okoliša i vlastitog zdravlja, znanje i svijest o potrebi očuvanja okoliša te životni stil statistički značajni prediktori kupovnih i životnih namjera, a posredno i ekoloških ponašanja. Također, utvrđena je veća zabrinutost starijeg dijela ispitanika i žena za ekološka pitanja. Komparacijom sa sličnim domaćim i svjetskim istraživanjima, utvrđen je značajno niži udjel LOHAS segmenta, odnosno prevladavajući udjel djelomično ekološki osviještenih ispitanika što upućuje na skromniji potencijal
domaćeg tržišta za prihvaćanje zelenih proizvoda, usluga, kao i razvoj poduzetničkih projekata u tom području.

Keywords

ekološki potrošači; segmentacija potrošača; teorija planiranog ponašanja

Hrčak ID:

230531

URI

https://hrcak.srce.hr/230531

Publication date:

19.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.904 *