Educational issues, Vol. 2 No. 3-4, 2019.
Original scientific paper
Razlike između odgojitelja i roditelja djece predškolske dobi u procjeni dječjih socio-emocionalnih kompetencija
Maja Ljubetić
orcid.org/0000-0002-9344-5580
; Filozofski fakultet u Splitu
Ina Reić Ercegovac
; Filozofski fakultet u Splitu
Ana Draganja
; Filozofski fakultet u Splitu
Abstract
Rezultati ranijih istraživanja upućuju na povezanost između razvijenosti socio-emocionalnih kompetencija djeteta te budućeg uspjeha u raznim područjima života i doživljaja zadovoljstva životom. Socio-emocionalne kompetencije razvijaju se tijekom djetinjstva u kontekstu različitih interakcija, posebno onih u obitelji, predškolskom i školskom okruženju. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati razvijenost socio-emocionalnih kompetencija djece rane i predškolske dobi iz perspektive roditelja i odgojitelja. Također, istraživanjem se pokušalo ispitati procjenjuju li odgojitelji i roditelji različito kompetencije dječaka i djevojčica, kao i ovise li te procjene o spolu roditelja ili njihovoj razini obrazovanja. U istraživanju je sudjelovalo 347 roditelja i 60 odgojitelja koji su procjenjivali 347 djece u dobi od 4. do 8. godine. Za procjenu razvijenosti kompetencija korišten je standardizirani upitnik te su dobivene procjene roditelja i odgojitelja u četirima domenama: interpersonalnoj, intrapersonalnoj i afektivnoj snazi djeteta te uključenosti u obitelj. Rezultati su pokazali kako i odgojitelji i roditelji visoko procjenjuju razvijenost svih dječjih socio-emocionalnih kompetencija, pri čemu su odgojitelji, u odnosu na roditelje, višim procijenili interpersonalne snage te uključenost u obitelj. S obzirom na djetetov spol, i roditelji i odgojitelji su višim procijenili interpersonalne snage i uključenost u obitelj djevojčica nego dječaka, dok u procjenama intrapersonalnih i afektivnih snaga nisu utvrđene značajne razlike.
Keywords
dijete predškolske dobi; odgojitelj; roditelj; spol; socio-emocionalne kompetencije
Hrčak ID:
232095
URI
Publication date:
23.12.2019.
Visits: 3.624 *