Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Razlike između odgojitelja i roditelja djece predškolske dobi u procjeni dječjih socio-emocionalnih kompetencija

Maja Ljubetić orcid id orcid.org/0000-0002-9344-5580 ; Filozofski fakultet u Splitu
Ina Reić Ercegovac ; Filozofski fakultet u Splitu
Ana Draganja ; Filozofski fakultet u Splitu


Puni tekst: hrvatski pdf 690 Kb

str. 185-204

preuzimanja: 1.592

citiraj


Sažetak

Rezultati ranijih istraživanja upućuju na povezanost između razvijenosti socio-emocionalnih kompetencija djeteta te budućeg uspjeha u raznim područjima života i doživljaja zadovoljstva životom. Socio-emocionalne kompetencije razvijaju se tijekom djetinjstva u kontekstu različitih interakcija, posebno onih u obitelji, predškolskom i školskom okruženju. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati razvijenost socio-emocionalnih kompetencija djece rane i predškolske dobi iz perspektive roditelja i odgojitelja. Također, istraživanjem se pokušalo ispitati procjenjuju li odgojitelji i roditelji različito kompetencije dječaka i djevojčica, kao i ovise li te procjene o spolu roditelja ili njihovoj razini obrazovanja. U istraživanju je sudjelovalo 347 roditelja i 60 odgojitelja koji su procjenjivali 347 djece u dobi od 4. do 8. godine. Za procjenu razvijenosti kompetencija korišten je standardizirani upitnik te su dobivene procjene roditelja i odgojitelja u četirima domenama: interpersonalnoj, intrapersonalnoj i afektivnoj snazi djeteta te uključenosti u obitelj. Rezultati su pokazali kako i odgojitelji i roditelji visoko procjenjuju razvijenost svih dječjih socio-emocionalnih kompetencija, pri čemu su odgojitelji, u odnosu na roditelje, višim procijenili interpersonalne snage te uključenost u obitelj. S obzirom na djetetov spol, i roditelji i odgojitelji su višim procijenili interpersonalne snage i uključenost u obitelj djevojčica nego dječaka, dok u procjenama intrapersonalnih i afektivnih snaga nisu utvrđene značajne razlike.

Ključne riječi

dijete predškolske dobi; odgojitelj; roditelj; spol; socio-emocionalne kompetencije

Hrčak ID:

232095

URI

https://hrcak.srce.hr/232095

Datum izdavanja:

23.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.624 *