Skip to the main content

Original scientific paper

Suvremeni modeli i pristupi analizi podataka u obrazovnim istraživanjima

Toni Babarović orcid id orcid.org/0000-0003-0838-3205 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Full text: croatian pdf 239 Kb

page 205-226

downloads: 1.171

cite


Abstract

Današnja se istraživanja u području obrazovanja zasnivaju na upotrebi odgovarajućih pristupa prikupljanju podataka te suvremenim modelima njihove analize. Metodološki su iskoraci u ovom području znatni, a istraživači u posljednjih nekoliko desetljeća prepoznaju važnost primjene longitudinalnih nacrta u obrazovnim istraživanjima. Također, uviđanje hijerarhijske organizacije prikupljenih podataka i njihova odgovarajuća statistička obrada postaju metodološki imperativ. U ovom je radu pružen metodološki pregled hijerarhijske i longitudinalne organizacije podataka te teorijski okvir njihove statističke analize. Istaknute su najčešće pogreške i poteškoće s kojima se istraživači prilikom korištenja ovih metoda susreću te načini kako ih ispravno prevladati. Kroz jednostavne i svakodnevne primjere pokušalo se čitatelju približiti ove metode i njihovu statističku podlogu te uputiti istraživače u području obrazovnih istraživanja na njihovo adekvatno korištenje.

Keywords

hijerarhijski modeli; longitudinalni nacrti; analiza podataka; obrazovna istraživanja; statistika

Hrčak ID:

232096

URI

https://hrcak.srce.hr/232096

Publication date:

23.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.049 *