Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.15

NEODRŽIVOST TRADICIONALNOG OBRAZOVANJA U SUZBIJANJU MARGINALIZACIJE

Sofija Vrcelj ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Republika Hrvatska
Siniša Kušić ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Republika Hrvatska
Anita Zovko ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Republika Hrvatska


Full text: croatian pdf 165 Kb

page 189-199

downloads: 997

cite


Abstract

U radu se analizira marginalizacija s posebnim osvrtom na marginalizaciju u obrazovanju. Iako je (obrazovna) marginalizacija sklizak konstrukt, ona postoji u svim društvima i zahvaća različite skupine ljudi. Tradicionalni pristupi obrazovanju, koji generiraju marginalizaciju, i pored određenih pokušaja pokazali su svu nemoć u njezinom suzbijanju u obrazovanju čime se nameće potreba kreiranja drugačijeg obrazovanja koje će omogućiti osnaživanje marginaliziranih. Na razini škola osnaživanje je proces u kojem sudionici razvijaju kompetencije potrebne za preuzimanje odgovornosti za vlastiti rast i rješavanje vlastitih problema dok je na međunarodnoj i nacionalnoj razini proces i akcije koje daju dopuštenje nastavnicima da prilagode kurikulume i pedagogiju kako bi se zadovoljile potrebe učenika.

Keywords

obrazovanje; marginalizacija; odrasli; kurikulum

Hrčak ID:

233553

URI

https://hrcak.srce.hr/233553

Publication date:

2.12.2019.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.255 *