Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21464/mo.26.2.10

Značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta: Sustavni pregled literature

Ana Mirosavljević orcid id orcid.org/0000-0002-2892-6548 ; Dragutin Tadijanović Elementary School, Slavonski Brod, Croatia
Branko Bognar ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 415 Kb

page 147-177

downloads: 1.224

cite


Abstract

Kako bismo utvrdili značajke učinkovitog stručnog usavršavanja učitelja prirodoslovne grupe predmeta, na temelju sustavnog pregleda literature izabrali smo i proveli analizu devet učinkovitih eksperimentalnih i kvazi eksperimentalnih istraživanja. Utvrdili smo kako bi stručno usavršavanje bilo dobro započeti inicijalnim radionicama koje je potrebno nastaviti kroz susrete zajednica učenja za vrijeme ostvarivanja promjena. Uz to je važno osigurati potporu i vođenje učitelja te nastavne materijale za učitelje i učenike. Stručno usavršavanje može biti učinkovito samo ako doprinese boljim učeničkim rezultatima, a to je moguće postići promjenama u nastavi koja bi trebala polaziti od jasno postavljenih ciljeva u skladu s kojima učitelji pripremaju nastavne aktivnosti koje učenike potiču na istraživanje, rješavanje životnih problema, aktivno i suradničko učenje te znanstveno i metakognitivno mišljenje.

Keywords

eksperimentalna istraživanja; nastava prirodoslovnih predmeta; obrazovne promjene; stručno usavršavanje; sustavni pregled literature

Hrčak ID:

237836

URI

https://hrcak.srce.hr/237836

Publication date:

30.4.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 2.441 *