Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.21464/fi39402

Umjetničko stvaranje: od Kantova genija do suvremenih kognitivnih znanosti i umjetničkih praksi

Iris Vidmar Jovanović orcid id orcid.org/0000-0003-3780-6457 ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Sveučilišna avenija 4, HR–51000 Rijeka


Full text: croatian pdf 238 Kb

page 761-775

downloads: 492

cite

Full text: english pdf 238 Kb

page 761-775

downloads: 368

cite


Abstract

Kant je svojom tezom o geniju koji ne zna odakle mu ideje i kako dolazi do njegova stvaralaštva ostavio neizbrisiv trag na promišljanje o umjetnosti i umjetničkome stvaranju, inzistirajući na stavu da ono predstavlja jedinstveni čin za kojega je zaslužan prirodni dar i stoga je specifičan isključivo u domeni umjetnosti, nikako u domeni znanosti. Iako danas znamo da je to pogrešno, mnoge njegove postavke potkrijepljene su suvremenim teorijama kognitivnih znanosti, ali i samim umjetničkim praksama. U ovom će se radu analizirati Kantova teorija lijepe umjetnosti i umjetničkoga stvaranja iz konteksta suvremenih istraživanja o kreativnosti i talentu te pritom pokazati koliko je njegova teorija o lijepoj umjetnosti i umjetničkome stvaranju eksplanatorno bogata, posebno za razumijevanje i promišljanje umjetničkoga stvaranja, umjetničke recepcije i umjetničkih praksi.

Keywords

genij; Immanuel Kant; kreativnost; umjetnost; umjetnička praksa

Hrčak ID:

240417

URI

https://hrcak.srce.hr/240417

Publication date:

17.2.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 2.229 *