Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.21464/fi39402

Umjetničko stvaranje: od Kantova genija do suvremenih kognitivnih znanosti i umjetničkih praksi

Iris Vidmar Jovanović orcid id orcid.org/0000-0003-3780-6457 ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Sveučilišna avenija 4, HR–51000 Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 238 Kb

str. 761-775

preuzimanja: 492

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 238 Kb

str. 761-775

preuzimanja: 368

citiraj


Sažetak

Kant je svojom tezom o geniju koji ne zna odakle mu ideje i kako dolazi do njegova stvaralaštva ostavio neizbrisiv trag na promišljanje o umjetnosti i umjetničkome stvaranju, inzistirajući na stavu da ono predstavlja jedinstveni čin za kojega je zaslužan prirodni dar i stoga je specifičan isključivo u domeni umjetnosti, nikako u domeni znanosti. Iako danas znamo da je to pogrešno, mnoge njegove postavke potkrijepljene su suvremenim teorijama kognitivnih znanosti, ali i samim umjetničkim praksama. U ovom će se radu analizirati Kantova teorija lijepe umjetnosti i umjetničkoga stvaranja iz konteksta suvremenih istraživanja o kreativnosti i talentu te pritom pokazati koliko je njegova teorija o lijepoj umjetnosti i umjetničkome stvaranju eksplanatorno bogata, posebno za razumijevanje i promišljanje umjetničkoga stvaranja, umjetničke recepcije i umjetničkih praksi.

Ključne riječi

genij; Immanuel Kant; kreativnost; umjetnost; umjetnička praksa

Hrčak ID:

240417

URI

https://hrcak.srce.hr/240417

Datum izdavanja:

17.2.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.229 *